Rejestracja
Usługi księgowe
Kompleksowa obsługa księgowa spółek. Zapraszamy do kontaktu! |
Dokumenty do pobrania
Możesz sam założyć spółkę u notariusz lub w systemie s24
Możesz też zaoszczędzić sobie czasu oraz nerwów i zlecić to nam!
Rejestracja spółki komandytowo-akcyjnej w pozostałych urzędach
Poza stworzeniem umowy i wpisem spółki komandytowo-akcyjnej do KRS, należy jeszcze dokonać zgłoszeń podatkowych i ubezpieczeniowych w Urzędzie Skarbowym i Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych.
Ostatnim etapem jest założenie rachunku bankowego dla spółki.
Zgłoszenie we właściwym urzędzie skarbowym
Przydatne dokumenty:
- Formularz VAT-R
- Formularz VAT-6 (w przypadku wyboru zwolnienia z VAT)
- Formularz NIP-2
- Dane z wpisu do Rejestru Sądowego i REGON, dane o koncie bankowym - potrzebne do wypełnienia VAT-R, VAT-6 i NIP
- Oświadczenie wskazujące osobą odpowiedzialną za naliczanie i odprowadzanie podatków w spółce
Po zarejestrowaniu działalności należy odwiedzić Urząd Skarbowy. Tam należy wypełnić druk VAT-R. Jeżeli spółka wybrała zwolnienie od VAT należy zaznaczyć to w deklaracji VAT-R. Wtedy należy złożyć również oświadczenie o wyborze zwolnienia z podatku od towarów i usług na podstawie art. 14 Ustawy o ptu. Dokumenty z US należy złożyć przed wykonaniem pierwszej czynności opodatkowanej.
Zgłoszenie do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych
Według ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych oraz ustawy zdrowotnej wspólnicy spółki komandytowo-akcyjnej nie podlegają obowiązkowo ubezpieczeniom emerytalnemu i rentowemu oraz zdrowotnemu.
Spółka powinna natomiast zgłosić się jako płatnik składek w sytuacji gdy zatrudnia pracowników.
Dokumenty do pobrania:
- Formularz ZUS ZPA - Zgłoszenie płatnika składek - osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej nie posiadającej osobowości prawnej
- Jeżeli płatnik składek posiada więcej niż jeden rachunek bankowy, a także gdy adres prowadzenia działalności jest inny niż adres siedziby, firmy wypełniają dodatkowo formularze: ZUS ZBA „Informacja o numerach rachunków bankowych płatnika składek” i ZUS ZAA „Adresy prowadzenia działalności gospodarczej przez płatnika składek”.
Dokumenty można wysłać pocztą listem poleconym do właściwego terytorialnie oddziału ZUS.
Założenie rachunku bankowego
Wymagane dokumenty:
- Wypis z Rejestru Sądowego
- Dowody osobiste wspólników
- Dowód nadania REGON
- Dowód nadania NIP (NIP-6)
Dodatkowo potrzebna będzie pieczątka, stanowiąca wzór stempla firmowego, niezbędna do wypełnienia karty wzorów podpisów. Termin - rachunek bankowy spółka powinna założyć kiedy to tylko będzie możliwe (po uzyskaniu potrzebnych dokumentów).
Zajmujemy się zakładaniem spółek komandytowo-akcyjnych
Kontakt
tel. +48 509 474 321
e-mail: bok@zakladanie-spolki.com.pl
Zobacz więcej:
- sprzedaż spółek >>
- gotowe spółki pod dotację unijną >>
- zakładanie spółki - pomoc prawna >>
- rodzaje spółek >>
- jak założyć spółkę komandytowo-akcyjna? >>
- przekształcenia spółki komandytowo-akcyjnej >>
- wady i zalety spółki komandytowo-akcyjnej >>