Rejestracja
Usługi księgowe
Kompleksowa obsługa księgowa spółek. Zapraszamy do kontaktu! |
Dokumenty do pobrania
Możesz sam założyć spółkę u notariusz lub w systemie s24
Możesz też zaoszczędzić sobie czasu oraz nerwów i zlecić to nam!
Jak nazwać firmę?
Nad nadaniem odpowiedniej nazwy firmie zawsze trzeba się głęboko zastanowić.
Warto przeanalizować wszystkie możliwości jej odbioru przez określone grupy społeczeństwa. Dlaczego jest to tak ważne? Z prostego powodu, nazwa firmy, to jej wizytówka. Dzięki niej przedsiębiorstwo będzie rozpoznawane, zapamiętywane przez potencjalnych odbiorców i w odpowiedni sposób postrzegane. Trzeba przeanalizować grupy osób, do których chcemy dotrzeć, ich wiek, a także rodzaj działalności firmy i produkty czy usługi przez nią oferowane.
Prosta nazwa firmy - celem do sukcesu!
Zastanawiałeś się kiedyś dlaczego takie marki jak: Sony", "Atlantic", "Adidas", "Nike", "Coca-Cola", "Pepsi", "Panasonic" odniosły tak wielki sukces?
Przede wszystkim ich nazwy są krótkie, łatwe do wypowiedzenia i zapisania w wielu językach. Przy ich powstawaniu analizowana była każda litera składająca się na nazwę, brzmienie oraz ewentualne znaczenie w innych językach (w Polsce uśmiech na twarzy budziła firma "Osram"). Były to długie dni pracy wielu specjalistów. Warto więc ponieść inwestycje na opatentowania nazwy idealnej, która w przyszłości dostarczy nam wielu dochodów.
Przy planowaniu nazwy firmy weź pod uwagę to, jak zostanie ona odebrana po raz pierwszy. Chodzi tu głównie o łatwość jej wypowiedzenia i zapisania. Może mieć to duże znaczenie w sytuacji podawania nazwy firmy przez telefon, czy przy rozpowszechnianiu jej przez klientów. Kłopotliwe mogą okazać się nazwy z polskimi znakami diakrycznymi (ą, ć, ę, ł, ń, ó, ś, ź, ż) lub takimi dźwiękami jak "h" lub "ch", "rz" lub "ż", "ó" lub "u", które mogą powodować błędy w zapisie nazwy.Ponadto kłopotliwe mogą być nazwy z powtórzonymi literami na przykład nazwa "Baass" może być zapisana jako "Bas", "Baas", czy "Bass". Niektóre litery są do siebie bardzo podobne brzmieniowo jak "p" i "b", "k" i "g", "c" i "dz", "d" i "t", "f" i "w", co może stwarzać pewne trudności.
Ważne aby nazwa była łatwa do wypowiedzenia przez każdego zagranicznego przedsiębiorcę.
Prostota czy nowoczesność?
Przy ustalaniu nazwy firmy należy wziąć pod uwagę grupę osób, do których chcemy skierować nasze produkty bądź usługi. Jeśli nastawiamy się na starszych klientów, dobrze aby nasza nazwa nie była zbyt nowoczesna, pochodziła z języka młodzieżowego lub związana była z nową technologią. Z kolei jeśli mamy firmę, której odbiorcami mają być osoby młode, wykształcone, dobrze wybrać nazwę nowoczesną. Za przykład może tu posłużyć marka Reserved.
Modne czy niemodne?
Właściciele małych firm często nadają im nazwy pochodzące od mieszaniny ich imion czy nazwisk, np. Anitad (od Ani i Tadeusza). Dla założycieli firmy taka nazwa ma ogromną wartość, mogą być do niej bardzo przywiązani. Często zdarza się jednak, że wynik takiego połączenia może wydawać się śmieszny w oczach odbiorców lub dziwny.
Minęła także moda na nazwy z końcówką "-ex" typu "Butex", "Szalex" lub utworzonymi od imion jak na przykład "Darex", czy "Jarex". Należy raczej unikać takich połączeń. Innym cieszącym się powodzeniem dodatkiem w nazwie jest "pol", na początku lub na końcu nazwy - ma to zapewne podkreślać polskie korzenie firmy, jednak przy olbrzymiej ilości firm z "pol" w nazwie (na przykład "Poldrób", "Poltex", "Darpol") może okazać się to powszechne i nieprzyszłościowe.
Występują także nazwy z dodatkami "bud" lub "med". Ich rozpowszechnienie jest jednak już tak duże, że aż nieatrakcyjne. Lepszym rozwiązaniem wydaje się wskazanie w nazwie branży bądź produktu, który będziemy produkować. To ułatwi klientom dotarcie do firmy. Dobrym przykładem jest Polifarb.
Pod uwagę należy również wziąć zasięg rynku. Jeżeli ma on być wyłącznie krajowy, należy wystrzegać się długich, kłopotliwych, zagranicznych nazw. Nazwanie zakładu szewskiego "Shoe Control Depot", to lekka przesada. Jeśli chcemy z kolei podbijać rynki międzynarodowe, pamiętajmy, aby obcokrajowcy nie mieli problemów z wymówieniem nazwy. Trudno, by Niemiec czy Francuz nie denerwował się mając po raz kolejny powtórzyć nazwę Szczęście czy Radość. Pamiętajmy też o analizie znaczenia nazwy naszej firmy w różnych krajach.
Nazwa Twojej firmy powinna być krótka, łatwa w wymowie i pisowni, bez polskich znaków diakrytycznych. Musisz przeanalizować jej znaczenie, zasięg rynku, grupy potencjalnych odbiorców, branżę firmy oraz wystrzegać się długich nazw, oraz takich pochodzących od imion.
Czytaj więcej:
Pomoc w rejestracji spółek
Pomagamy tworzyć umowy spółek osobowych i kapitałowych, kompleksowo rejestrujemy spółki oraz oferujemy pomoc prawną!